sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

nep den e ej limmad.

e man 2 så plockar man rutan på någon minut.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Trist med rost! Jag hatar det!

Vad har du för knep med rutan? Jag brukar ta en bred rak trubbig mejsel och sedan börja att försiktigt trycka ut listen inifrån. Sen när man gjort halva och rutan börjar släppa kan man ju lätt plocka loss den.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Ja gör lika dant, min ruta var spräkt så brydde mig inte om den skulle gå sönder..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

så i kväll han ja bara byta bussningar i länkarmarna framm till fina derlin bussningar.

gammal vs ny
Bild
nästan klar bara o fetta in stål kärnan.
Bild
Klara, skall bara på med lite ny färg på dessa :)
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Intressant! Bra att veta att det finns sådana prylar *yes*

Coiloverkitet kan man ju inte låta bli att dregla på lite också :lol:
Audi_Henke
GT-intresserad
Inlägg: 47
Blev medlem: tis dec 04, 2007 12:58
Ort: Huskvarna

Inlägg av Audi_Henke »

Vart köpte du din bur? Från GUSS?

Jag funderar lite på om jag ska smida ihop en egen, men de är enklare o köpa en som är färdigkrökt och bara svetsa ihop.

PS. Ser ut o bli en fin Spq du håller på med! :D

Mvh Henke
:)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Audi_Henke skrev:Vart köpte du din bur? Från GUSS?

Jag funderar lite på om jag ska smida ihop en egen, men de är enklare o köpa en som är färdigkrökt och bara svetsa ihop.

PS. Ser ut o bli en fin Spq du håller på med! :D

Mvh Henke
Köpte den från svets och smide.
Tackar,
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

Lite skillnad på ny VS gammal bussning :shock:

Måste också byta alla mina någon gång..... Har dom suttit på bilen i 24 år så är dom nog inte i toppskick direkt :oops:

Snyggt jobbat som vanligt Zlobo *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Peter urq skrev:Lite skillnad på ny VS gammal bussning :shock:

Måste också byta alla mina någon gång..... Har dom suttit på bilen i 24 år så är dom nog inte i toppskick direkt :oops:

Snyggt jobbat som vanligt Zlobo *yes*
nä då är dom nog som mina att kärnan redan losnat..


Jah åter till kvällens mek...
lyfte i motorn gjorde ja.. mest för att se att det får får platts..
Kan ju säga att det är mindre platts än va det är i ABT:en.

Bild
måttar lite me gamla grenröret.
Bild
Bild
Bild

länkarmarna bak skall renoveras o nya bussningar till dessa med.
(en bid före)

Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Det blir kanon ser lite trångt ut med turbon *hehe*
Får nog bli ett besök framöver igen och glana på bygget ,det ser helt suveränt ut,
"skulle varit smidigt med en bläster till länkarmarna"
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

rallytobbe skrev:Det blir kanon ser lite trångt ut med turbon *hehe*
Får nog bli ett besök framöver igen och glana på bygget ,det ser helt suveränt ut,
"skulle varit smidigt med en bläster till länkarmarna"
Ja trångt blir det :roll: skall inte använda denna kkk snurra har ju min garret men den låg på bokhyllan hemma skall måtta me den i kväll då får vi se hur det blir. Men en sak är säkert att det blir inte bättre med den snurran heller.

Jo en bläster hadde varit mumma.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Kom att tänka på en sak nu när man sitter och räknar lite på vad ett spq-kit skulle kosta, vart tusan får man tag på lyktor och blinkers? ::
Vad är det mer som går åt som man inte tänker på, förutom glasfibern..? :roll:
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

sleeper skrev:Kom att tänka på en sak nu när man sitter och räknar lite på vad ett spq-kit skulle kosta, vart tusan får man tag på lyktor och blinkers? ::
Vad är det mer som går åt som man inte tänker på, förutom glasfibern..? :roll:
Jo, lycktorna går ej att köpa längre, men man kan använda lycktorna från wv passat 83- de e nästan samma. blinkers är samma som på ur quattro. ja hittade mina blinkers på ebay.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

idag var ja för jävxx slö han bara med at montera dit coilovers och länkamar fram.
Bild
vist blev den lägre ;)
Bild
o argare blev den.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, nu börjar det att se riktigt läckert ut. Man börjar ana vad som komma skall 8) :D
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

riktigt snyggt, ser onödigt frächt ut! *yes* får man fråga hur många hk du satsar på? *asg*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:riktigt snyggt, ser onödigt frächt ut! *yes* får man fråga hur många hk du satsar på? *asg*
Jah,,,, *yea* Ja köpte ju ett nytt agregat från staterna en Garrett GTbb35r som är specad till 650hk.

J har sagt att någonstans mellan 450 och 650 hk kommer ja hamna på.
med de prylar som ja har o kommer använda ser ja det inte omöjligt att ja hamnar på 600-650hk

men det återstår o se när ja byggt den andra motorn.. har lite prylat till o spara till innan ja kan börja bygga den motorn.

till en början så får ja väl köra med besiktningsmotorn.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Peter urq
GT-fanatiker
Inlägg: 187
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:43
Ort: Bj

Inlägg av Peter urq »

finns bara ett ord: BRUTALT!!! *asg*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

verkar vara i sin ordning med andra ord, hur svårt är det att få ut så mycket hk ur en 20v? håller driv axlar med mera, ? fundrar att bygga om en gt senare i livet, så skulle vara bra att veta =) *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:verkar vara i sin ordning med andra ord, hur svårt är det att få ut så mycket hk ur en 20v? håller driv axlar med mera, ? fundrar att bygga om en gt senare i livet, så skulle vara bra att veta =) *yes*
Svår o svårt.. upp till ca 500hk behövs:

turbo,
grenrör, ev insug
spridare, ic, stakar, kopling, ev 7a kammar, mapsensor,stålpackning, balancering + ev lite anatt smått och gott

500hk klarar drivlinan av om du inte gör några banzai starter.
det som brukar gå sönder är drivknutarna bak.

mellan tumme ok pekfinger kostar der 50-70,000 beroende på vilka komponenter man väljer,

en snik variant kostar 20-25.. o då ligger max effekten på ca 420hk


idag gjorde ja klart bakvagnen så nu står den på signa egna ben.
kan ju tillägga att det blev ganska hårt chassie, skall ev beställa lite mjukare fjädrar senare.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar