Hej!
Jag har köpt ett begagnat insugsgummi för mitt gamla var trasigt i infästningen till insuget.
Fick tyvärr nu syn på att det inte finns någon anslutning på gummit till en liten "klump med ett rör" som som sitter på filterboxen. Jag vet inte vad klumpen gör och undrar därför om man kan köra utan att den är ansluten?
Jag hoppas Edis bifogar bilder som jag snart skall skicka till honom...
Fredrik
GT coupé -85
Det stora insugsgummit
Ingen som vet!?
Som ni ser på bilderna så är det översta gummit det gamla med en anslutning till något som ungefär ser ut som en dumpventil och sitter på luftburken.
Och på bild nr 2 så ser man just fästet till denna mojeng som jag inte vet vad det är. Den sticker alltså rakt ut i luften nu vilket kanske inte är så bra...
Någon som vet vad det är?
Fredrik
GT coupé -85
Och på bild nr 2 så ser man just fästet till denna mojeng som jag inte vet vad det är. Den sticker alltså rakt ut i luften nu vilket kanske inte är så bra...
Någon som vet vad det är?
Fredrik
GT coupé -85
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
Nu har jag kollat mer ingående på manicken jag frågar om... Den är fäst bredvid vevhusslangen som sitter i luftburken och går upp i "vevhusklumpen" under tomgångsmotorn. Kollar man in i manicken så finns sitter det en nippel i den. På utsidan finns det en kabel som går ner någonstans bakom motorn samt en sån där vävd vacuumslang. Det finns även en utgång på sidan, det är den som sticker rakt ut i luften just nu och som egentligen skall in i insugsgummit. Detta är lite svårt att förklara, men utloppet är skilt från rummet där nippeln är i. Alltså kollar man in i utloppet så ser man en vägg.
Fredrik
GT coupé -85
Fredrik
GT coupé -85