Dagens fråga på skoj-> När föll du för GT, UR-Q el. Sport

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Dagens fråga på skoj-> När föll du för GT, UR-Q el. Sport

Inlägg av bruzze »

Snor en ide från Amerikanska 4000/GT-forumet med roliga frågor. Zlobo har redan börjat med sin "hur fort har du åkt"- fråga men där hade jag inte så mycket att tillägga!

Mitt GT-beroende började när jag cyklade omkring i på senare tid mycket råndrabbade Kisa i min tidiga ungdom. Jag kan ha varit i 14-15årsåldern. Runt 89-90.

Som bilintresserad liten parvel så spanade man alltid in alla fina bilar. Det fanns särskilt en som jag var grymt impad av. Ägaren hette Lillen och han var inte speciellt liten. Snarare tvärt om. Det var inte ofta man såg den men när den kom så stannade man alltid upp och hakan åkte ner. Den var klarröd och i superskick. Jag såg den aldrig smutsig. Det var en Audi GT-coupe från 88 och det var den vackraste bil jag sett. När man hörde 5:an så reste sig nackhåret! Det sätter spår i en liten pojk som mig och jag kunde aldrig släppa tanken på en egen coupé även som alla andra kompisar åkte 240 och golf.

Lillen bor vad jag vet kvar i kisa än. Sist jag såg han så åkte han i en Audi C4. Kan ha varit en S4. Och hans gamla GT, den står för närvarande vinterförvarad i en lada inte så långt från mig. Snart ska den få komma fram och ut och åka lite på soliga sommardagar! Men innan dess ska den få en fin grå skininredning, farthållare och en digital instrumentpanel.

En nostalgisk Bruzze en fredagsmorgon
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

då bygger jag på då.. hmm min gt debut började nog när jag gick i 9:an i grundskolan. eller iaf audi 5:an sången kom nog där. sen på gymnasiet hade jag en klasskompis som var gt tokig då blev man väl lite mer intresserad av gt. fast själv var jag golf 1:a tokig. men så var det en dag jag och farsan var inne istan och kollade runt lite bland bilhandlarna bara för skoj så stod hon där en vit gt från 85. vi gick ur och tittade lite på bilen o så. så kom bilförsäljaren ut och fråga om jag ville prov köra.jo då så jag tog nycklarna satte mej i bilen och vred om nyckeln. bara känslan av att höra motorljudet i bilen man själv satt i var så att man fick fjärils mage och det va nästan så att hornen började växa hur pannan på mej. sen blev det en prov tur och det var kärlek vid dom första metrarna man körde så jag blev gt ägare tillslut. fast tyvärr var det en heldel fel på bilen så jag lessnade efter ett tag va bara fel hela tiden. så jag byte in bilen mot en golf 1:a som jag hade ett tag sen braka motorn på den uppe på fastlandet byte motor men den ville iallafall inte gå som den skulle. började lessna på golf med då. så var det en bekant som köper o byter bilar hela tiden han hade just bytt till sig en silvrig gt 87:a som han skulle göra sej av med. han sa att jag kunde låna den eftersom jag inte hade nån bil att ta mej till jobbet med sagt och gjort sen när man satte sej i den och vred på nyckeln kände man hornen börja växa igen och fjärilsmagen kom igång på nytt. slutade med att jag köpte den la ner golf 1:orna. hittade detta underbara forum och ja nu är man här.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

min debut börja när jag skulle köpa ny bil, så kolla jag på en massa Audi couper , dom nyare då, men när man söker på audi coupe så kommer ju också några audi gt upp, men vid den tiden tyckte jag dom var extremt fula, men efter att sett lite filmer på s1, urquattro m.fl så blev jag stört kär :P Och jag kan fortfarande står och stirra på bilen och beundra dess former :D
Bild
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Jag säger bara Audi Quattro i rallyskogarna.
Inget blev sig likt efter den upplevelsen.
Jag lider av det än idag. :D
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

För min del var det en ren tillfällighet, jag letade efter en kul andrabil och jag letade efter lite av varje.

Jag hade ju varit inne på Audispåret under några år och jag blev mer och mer sugen på en GT, för formerna hade "det där extra" och eftersom man gillar motorljud så föll jag direkt för GT:n när jag var och provkörde den 2001-07-07. Det var då 85:an hamnade i min ägo och sedan dess har man ju "nästan" blivit helsåld på GT:s och urquattro:s :oops: :lol:
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

För min del var det när jag var nere på skol lov i tyskland för 12 år sen. Min kusins kille hade min GT då, så när jag fick åka i den för första gången så blev man ju såld. Men på den tiden hade den mer tysk stuk på fälgarna. Men det som man fastna mest för var ju den digitala mätaren. De var ju sketa coolt när man såg de ju.. *yes*

Snacka med min kusin i går o då fråga han om den levde enu. Sen sa han bara att han sakna den som fan. o det kan jag förstå.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Skriv svar