Dagens fråga -> Vad lyssnar du på?

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Dagens fråga -> Vad lyssnar du på?

Inlägg av bruzze »

Hemma: just nu webradio radioseven.se (Spelar just nu Barcode Brothers - Flute så go! Längtar till Ådin!) Den stationen rekommenderas varmt. Spelar riktigt sköna dance-låtar av olika format. Annars East FM på radion.

Garaget: East FM. Dom spelar mycket lokal Linköping/Norrköping-musik som är rätt bra. Annars är dom mycket för Hip Hop och R&B men slänger in lite gamla sköna nostalgilåtar ibland. Finns på eastfm.se.

Bilen: När jag pendlar 1h per dag är det enbart Ljudböcker. Diggar det grymt och att lyssna på reklamradio är bara kul tills man hört samma låt 5 ggr senaste timmen. Började lyssna på Da Vinci-koden och blev fast. Har plöjt igenom de mesta på toplistorna nu väntar på Stieg Larssons outgivna bok. Det dröjer nog för han dog ju och boken var ju inte riktigt klar. När jag åker GT blir det mest sånt som får högtalarna att jobba. Mycket Dance men också annat som t.ex. Dire Straits. Skapligt skönt tryck där när gitarrerna arbetar!

Fest: Blir inte så ofta men om jag ska gå ut så blir blir det gärna till nått ställe där man kan bugga. Är lite utav en buggfantast. Jag tycker inte det är så roligt att sitta på krogen och skrika till varandra en hel kväll med skorrande öron. Dom har fått lite stryk så krogmusik och sorl är inte min kompis!
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Hemma: just nu lite goa låtar med uggla,, annars är det mycket hårdrock.

Garaget: nästan alltid bara hårdrock

Bilen: i bilen kan det vara vad som helst, äre fest så kan det vara alltifrån lasse stefanz till metallica. åker ja långt kan det vara skönt med hög techno musik med skön bas,,, stereon är oftast på max,,, *yes*
Die for metal!
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Ja techno funkar rätt bra i bilen.
Tyvärr lockar väl den musiken till lite snabbare fart men man får väl sänka volymen lite då. :wink:

Någon som känner till fler grupper som spelar techno/house musik liknande Astral Projection?
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Jojjan skrev:Ja techno funkar rätt bra i bilen.
Tyvärr lockar väl den musiken till lite snabbare fart men man får väl sänka volymen lite då. :wink:

Någon som känner till fler grupper som spelar techno/house musik liknande Astral Projection?
vet inte om de är likt men infected mushroom är helt ok,,, låten "deeply disturbed" är riktigt skön
Die for metal!
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Lyssnar mycket på svensk rapp (tex keffat liv) men också the knife och techno.
Bild
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

I Jobbet/På kobbet: Rockklassiker 106.7 (vi är sponsrade av dem.. eller tvärt om :roll: )

I mina bilar: Pantera, Metallica, Slayer, In Flames osv. typ Hårdrock

Hemma: Samma som i bilen.

Observera att ovanstående musik stil förändras radikalt när min flickvänn är med :lol: :lol:

Då blir det rnb, rap å sånt skit
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Jävlaranamma, Billy Opel, Cascada, Rix Morronzoo, Morgonöppet, allt allt allt, är allätare verkligen...
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

när jag sitter vid datan är det ju radioseven som gäller, om man inte får sug efter nåt annat, för mig är det mest techno som gäller *yea*
Skriv svar