Lite gt coupe frågor. UPPDATERAT!
Lite gt coupe frågor. UPPDATERAT!
Hej, kollade nyss på bilarna och saaben va inte så fin som den såg ut.
Karossen och motorn va helt okej, hade gått 26tusen mil.
Men innuti, vilken jävla röra, herkna säten bortsliten matte på vissa ställen osv.
Inte värd 5000 kr bara för den hade 3"rör andra spridare och bränslechip.
Audin va fin i karossen med, två rostfläckar hade den, mörklila.
Hade gått 22k mil såg rätt fräsh ut, men man måste byta dämpare och hjullager och den hade nån fjantig nätgrill ist för orginal med emblem.
Ska kolla upp priset på delarna och klura lite.
hade nått fjantigt klistermärke över halva bakrutan med men det är lätt fixat.
Hur mycket drar era GT på milen?
Och kan man fixa ny grill med emblem nånstans?
Karossen och motorn va helt okej, hade gått 26tusen mil.
Men innuti, vilken jävla röra, herkna säten bortsliten matte på vissa ställen osv.
Inte värd 5000 kr bara för den hade 3"rör andra spridare och bränslechip.
Audin va fin i karossen med, två rostfläckar hade den, mörklila.
Hade gått 22k mil såg rätt fräsh ut, men man måste byta dämpare och hjullager och den hade nån fjantig nätgrill ist för orginal med emblem.
Ska kolla upp priset på delarna och klura lite.
hade nått fjantigt klistermärke över halva bakrutan med men det är lätt fixat.
Hur mycket drar era GT på milen?
Och kan man fixa ny grill med emblem nånstans?
Senast redigerad av 1 Luban, redigerad totalt 0 gånger.
Det är därför dom är roliga och är värda att vårda som entusiastbil! Åk Saab 900, Volvo 740 eller Golf så är man verkligen en i mängden. Med en GT så är det inte ofta man möter en likadan. Förutom runt Vadstena i slutet av Juni förstås!Luban skrev:Man ser inte dom här bilarna ofta, därför jag undrar.
Jo, det är just det att det är en ovanlig modell som jag blev intresserad.
2,2 liters motorn verkar ju prestera rätt bra också.
Men har man en saab 900 t16 med 230 häst är man inte en i mängden heller
Jag ska kolla på bilen på måndag samtidigt som jag kollar på Saaben, ska även provköra Audin så vi får se hur det blir.
/Anton
2,2 liters motorn verkar ju prestera rätt bra också.
Men har man en saab 900 t16 med 230 häst är man inte en i mängden heller

Jag ska kolla på bilen på måndag samtidigt som jag kollar på Saaben, ska även provköra Audin så vi får se hur det blir.
/Anton
Min drar runt litern/mil, men då är motorn sliten och jag kör inte snällt
Du kan alltid kolla om ny grill finns hos VAG, annars är det begagnat marknaden som gäller. Här på forumet finns både en sälj och en köp del. Sen finns ju Tradera, blocket och tyska Ebay. Skrotar är alltid kul med.
Kolla upp pris på dämpare och hjullager så har du lite att pruta med.
Vilket år sa du att den var? för rosten är mycket jobbigare innan -86 då de blir halvgalvade.

Du kan alltid kolla om ny grill finns hos VAG, annars är det begagnat marknaden som gäller. Här på forumet finns både en sälj och en köp del. Sen finns ju Tradera, blocket och tyska Ebay. Skrotar är alltid kul med.
Kolla upp pris på dämpare och hjullager så har du lite att pruta med.
Vilket år sa du att den var? för rosten är mycket jobbigare innan -86 då de blir halvgalvade.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Äh, vart ingen gt coupe.
Efter andra titten så såg jag rost hål här och dåliga och rostiga insatser, ingen grill och inge fälgar skulle jag få med heller.
Synd för det va en relativt frän bil.
Men men, jag fortsätter med Saab och önskar er lycka till med era Audisar och tack för hjälpen.
Kanske kommer in och kikar lite mer nån gång
Efter andra titten så såg jag rost hål här och dåliga och rostiga insatser, ingen grill och inge fälgar skulle jag få med heller.
Synd för det va en relativt frän bil.
Men men, jag fortsätter med Saab och önskar er lycka till med era Audisar och tack för hjälpen.
Kanske kommer in och kikar lite mer nån gång