Dagens fråga -> Vad är helgens bilmekarplaner?
Dagens fråga -> Vad är helgens bilmekarplaner?
Körde ungarna till dagis i pendlarpassaten idag och den har på sista tiden varit lite dum i kopplingen. Den hackar liksom iväg. Nu blev det nått konstigt för när jag gasade iväg och kopplade ur verkade det som om bromsen låg i för bilen tog imot liksom. Funderar på om det är urtrampningslagret som gått eller nått. Jag måste ta tag i det och se om jag kan uppbringa klarhet i den frågan. Det är mina mekarplaner för helgen. Ni då?
Jag har Jimmen på min MSN och vad tror du jag gör där. Han får se till att få fingrarna ur och montera i en motor som håller och köra som vanligt folk.Jojjan skrev:Bruzze:
Du får hjälpa mig att tjata igång Jimmen när det gäller hans olika GT-projekt så han få dem färdiga någon gång. Jag orkar inte tjata ensam.
Re: Dagens fråga -> Vad är helgens bilmekarplaner?
Det är ett jäkla missljud när jag kopplar ur så jag måste nog riva isär och kolla. Skrattar hela vägen till telefonen och ringer skroten... Tur att man har GT:n att åka med. Har förberett för att börja plocka isär men det bär emot på nått sätt. Kanske för att jag hellre sitter i soffan med en pilsner och tittar på TV:n och läser alla inlägg på GT-forumet om delar till S4:or.bruzze skrev:Körde ungarna till dagis i pendlarpassaten idag och den har på sista tiden varit lite dum i kopplingen. Den hackar liksom iväg. Nu blev det nått konstigt för när jag gasade iväg och kopplade ur verkade det som om bromsen låg i för bilen tog imot liksom. Funderar på om det är urtrampningslagret som gått eller nått. Jag måste ta tag i det och se om jag kan uppbringa klarhet i den frågan. Det är mina mekarplaner för helgen. Ni då?

Muahahaha, för att distrahera dig ännu mer så kan jag du ju försöka leta upp min GT på eventet som jag nämnde i ett inlägg ovan:
http://www.garaget.org/events/?e=128&c=1
Dajjmen skickade fina bildlänkar till mig idag, så GT:n har fastnat på bild
http://www.garaget.org/events/?e=128&c=1
Dajjmen skickade fina bildlänkar till mig idag, så GT:n har fastnat på bild

- coupesudden
- GT-fanatiker
Ja själv så har jag nu köpt garage (stort dubbelgarage) med tillhörande uthus =)) så nu håller jag på att fixa till min vinter racer ... 205GTi:n med MI16 motor å solex 42:or ( bytt motor nu iaf ) så nu e det lite småpill kvar på den ... en kompis skulle fixa till ställbara kamdrev åt mig så jag får ur mina 190HK som jag vill ha =) hade varit kul att få ihop den innan snön då jag har fått på slicksen oxå ....hihi !! så nu ska jag åka till Blå-Würt (biltema) å handla lite avsaknade småting till den å skruva resten av helgen =))
// mvh janne sundin
// mvh janne sundin
Jaha, nu är äntligen bilen ihopskruvad. Försökte att få igång den igår men av någon anledning kommer det ingen diesel till pumpen. Vet inte om det sitter någon elpump på den. Ska kolla det. Har ju inte rört de delarna men nått verkar ha hänt. Skruvade upp trycket lite innan jag rev den och då gick den men nu är det kört trots att jag har skruvat tillbaka trycket. År så jäkla trött på den bilen nu. GT:n har gått som brukis nu ett tag utan att jag hunnit tvätta den. Ser ut som skrutt. Framfälgarna är kolsvarta trots Green stuff-belägg. Får bli en bilvårdardag i helgen. Det är mina planer.
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Bruzze --> Finns det ingen handpump som på en gammal traktor? Du behöver kanske lufta systemet på något sätt för att få fart på det? Fast det är kanske annorlunda på moderna bilar... Jag är ju van vid traktorer
I helgen ska jag byta handbromsbackarna m.m. på V70:n, de har nog sagt upp sig på klassikt Volvomanér... Trots att det är bra belägg så lossnar beläggen från "fästbågen"...
Ska nog även skruva loss lite delar på min Audi 100, för jag ska skrota den och göra plats för fin-GT:n i det garaget istället. Har övervägt det beslutet länge, för man får ju inget för en sådan bil även om den är besiktigad...

I helgen ska jag byta handbromsbackarna m.m. på V70:n, de har nog sagt upp sig på klassikt Volvomanér... Trots att det är bra belägg så lossnar beläggen från "fästbågen"...
Ska nog även skruva loss lite delar på min Audi 100, för jag ska skrota den och göra plats för fin-GT:n i det garaget istället. Har övervägt det beslutet länge, för man får ju inget för en sådan bil även om den är besiktigad...

bruzze skrev:Jaha, nu är äntligen bilden ihopskruvad. Försökte att få igång den igår men av någon anledning kommer det ingen diesel till pumpen. Vet inte om det sitter någon elpump på den. Ska kolla det. Har ju inte rört de delarna men nått verkar ha hänt. Skruvade upp trycket lite innan jag rev den och då gick den men nu är det kört trots att jag har skruvat tillbaka trycket. År så jäkla trött på den bilen nu. GT:n har gått som brukis nu ett tag utan att jag hunnit tvätta den. Ser ut som skrutt. Framfälgarna är kolsvarta trots Green stuff-belägg. Får bli en bilvårdardag i helgen. Det är mina planer.
det e bra att bilden är i hopskruvad nu bruzze! inte roligt när bilden är trasig

Äh, jag fattar inte riktigt vad du menar.stork3n skrev:och en följdfråga, använde du dig av tejp, eller nåt annat knep man kanske kan ha nytta av ?