Hejsan Satt i en GT motor orginalare i min GT och den får för mkt bränsle, rinner ut i avgas-systemet och går mkt ojämt. förhoppningsvis är det inga stora problem.
någon som har något förslag?
Senast redigerad av 1 Albin, redigerad totalt 0 gånger.
jo en av dom går ju till Kstartventilen å kopplar du den till en spridare så sprutar ju den spridaren hela tiden ...har varit ute för det ... kolla vilken cylinder som blir mest "blöt" å ta det uttaget till kstartsventilen ist
Jag har samma problem, fast jag har inte haft isär det, har bara haft loss lite kablar men allt är ditsatt igen, är det något med kallstartventilen då kanske? Har tomgång till han blir varm, då sjunker den och han går ojämnt som bara f**n! innan han blir varm så är tomgången riktigt hög, ibland uppemot 15-1600 varv! Fattar inte detta alls! Tacksam för lite hjälp!
Okej, för jag tror det fattas lite vacuum slangar också, är inte så haj på detta Kan ju kolla på det när du kommer i helgen? Skulle vara skönt att få lite förklarat för mig
undrar om det kan vara samma problem på min svarta. rinner ingen bensin men bilen går riktigt dåligt på tomgång och hoppar nästan fram vid låga varv. men håller man över ca 2500-3000 varv går bilen jämt och fint
gt_87 skrev:undrar om det kan vara samma problem på min svarta. rinner ingen bensin men bilen går riktigt dåligt på tomgång och hoppar nästan fram vid låga varv. men håller man över ca 2500-3000 varv går bilen jämt och fint
det kan ju vara spriddare som har blivit dålig/a pga tex rost eller skräp. eller den stora oringen som sitter på spridaren. om man kopplar bort kallstarts kabeln så ska inte kallstarten ha någe på verkan alls. jag had eproblem på min audi med dåliga spridare som läckte då gick bilen mycket ojämnt på tomgång.
evil.tweety skrev:det kan ju vara spriddare som har blivit dålig/a pga tex rost eller skräp. eller den stora oringen som sitter på spridaren. om man kopplar bort kallstarts kabeln så ska inte kallstarten ha någe på verkan alls. jag had eproblem på min audi med dåliga spridare som läckte då gick bilen mycket ojämnt på tomgång.