Jag har precis köpt mig en GT men måste säga att jag inte visste vad det var för bil innan jag fick syn på den på blocket. Jag var egentligen ute efter en liten bil som inte drack så mycket soppa som jag kunde ha som pendlarbil. Typ en liten ford fiesta, renault clio eller nissan micra. Men hur kul är det med ford fiesta på 1.1 liter?

Så efter att ha provkört den och allt kändes bra så slog jag till. Fick den till ett rimligt pris och hoppas att det inte kommer bli något krångel med den i den närmaste tiden.
Efter köpet (igår, söndag) så kollade jag runt lite mer och hittade till GTCoupe.se och såg att det fanns fler entusiaster. Man blir verkligen sugen på att hotta upp den ytterliggare när man ser era skönheter. Bilen står nu parkerad så jag kan se den från fönstret. Jag är riktigt nöjd med valet av bil och måster erkänna att man känner sig lite småkär.

Det enda jag undrar just nu är om jag behöver ha i någon blyersättning när jag tankar. Killen som hade den innan har tankat på 95, vilket jag sett ska gå bra. Kör ni med blyersättning, eller är det rent av dumt?
Jag kommer säkert med fler frågor vartefter och hoppas det är ok. Det var längesen jag hade bil och är egentligen inte särkilt bilintresserad. Men vilken skillnad det blev efter att ha köpt en GT.
Vi hörs!