det e kannon att du la lite på ventilerna med
Det ska bli roligt när man börjar montera ihop gtn igen ,men det tar ett tag till ,har opererat bort skenan med resten av skruvarna just nu kan säga att det gjorde förbannat ont så ett par dagar till så kan man nog åka till garaget igen heheEdis skrev:Härligt Tobbe, det ska bli spännande att höra resultatet, kan tänka mig att det blir kul att skruva ihop allt igen
Jodå det blev en 267 gr kam,har ingen aning om det är någon extra nock för vacumpumpen men det antar jag...blueman83 skrev:Hur går det med kamaxel valet?
Är det extra nock för vaccumpumpen på alla kamaxlar?
Nu ligger min topp hos Wetterskog oxå.
Jodu Edis jag är ganska nyfiken oxå bara en väntan på kammen sen ska det iEdis skrev:Det ska verkligen bli spännande att höra hur motorn går efter detta! Kanske blir ett massanfall mot Ludvika med toppar som behöver få lite kärlek efter detta![]()
Har ingen aning om vad det kan kosta men skicka ett mail till honom och fråga han är hur trevlig som helstJojjan skrev:Vad kan han ta för att renovera en HY-topp då? Alltså originalrenovering och inget speciellt trimmande?
nej portningen matchar ej ,hålen va mkt större än packningarna både insug och avgaspackningarna fick slipas upp ,även slipa bra mycket på grenröret oxåblueman83 skrev:Det ser verkligen bra ut.
Slutet av Mars så kommer min topp bli klar från Wetterskog. Sen ska det byggas vidare på den toppen,byggas grenrör samt poleras är det tänkt. Så till hösten är nog toppdelen klar.![]()
Matchar portningen hålen på avgas/insugs packningarna nu?
Original så är ju packningarna oftast större änn hålen itoppen.
Ska du matchporta insugsröret oxå?
Blir spännande sen när du fått igång motorn vilken karaktär den har.
Tackar Dompe! saknar dig i garaget va ett tags sen nuDompers skrev:Jag gillar "skarpt" jobbet på toppen och dom nya mätarna i bilen.
Jodå de passar i orginalramen ,fick göra om min lite så den passade där uppe istFegis skrev:fasen sådana nya mätare stod jag och kollade på i söndags men köpte inte, tänkte ifall dom inte passar där dom gamla sitter men det kanske dom gör eller gjorde du nya hål?