Chip
-
- GT-fanatiker
- black_driver
- GT-diggare
- Kontakt:
-
- GT-fanatiker
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Gnistning är en bearbetningsmetod där man med elektricitet tar bort litelitelite metall i taget med stor precision, tex för att förändra luftvågen i ett k-jet system för att matcha andra trimåtgärder. SKITDYRT! Och det duger ju absolut ingenting till om man inte redan bytt kam, kanske ventiler, portat toppen, extraktorrör etc. Orginal så ska vågen hänga med uppåt 180 hästar om jag är korrekt underrättad. Byt till http://www.vems.se istället, skitenkelt...
mvh
/Christian

mvh
/Christian
Större luftmängdmätare med större mängdskiva, större bränslefördelare och en värre kamaxel!! Då finns möjligheten att plocka ur en massa hästar beroende på kamaxel valet!! För med större grejjer så blir det automatiskt tillgång till mer luft och bränsle!!
Motorn i sig tål nästan hur mycket som hellst!
100Häst/cylinder = 500hk på org motor om man får allt att lira bra och inte har misständningar och skit!! För att vara på säkra sidan 350-400hk men de e svårt utan turbo!! Detta är bara fakta jag läst och fått höra men med tanke på hur många som lyckats nå dessa siffror med org underdel utan problem så tror jag på det!!!
Ta grejjer från en motor med större litervolym, typ en v8 eller eller en 6-cyl med k-jet, sen pluggar man bara de bränsle utgångar som inte används på bränslefördelaren!! Så säger då Bosch att man kan göra!! Enligt Bosch så är k-jet en av de bättre insprutningar som finns för dom är enkla att trimma och håller bäst!! Ja har en bok som Ben Watson från Bosch har skrivit om hur man trimmar och modifierar sin Bosch insprutning!! Den går att köpa från Lafri books och den är på engelska!!
Motorn i sig tål nästan hur mycket som hellst!
100Häst/cylinder = 500hk på org motor om man får allt att lira bra och inte har misständningar och skit!! För att vara på säkra sidan 350-400hk men de e svårt utan turbo!! Detta är bara fakta jag läst och fått höra men med tanke på hur många som lyckats nå dessa siffror med org underdel utan problem så tror jag på det!!!
Ta grejjer från en motor med större litervolym, typ en v8 eller eller en 6-cyl med k-jet, sen pluggar man bara de bränsle utgångar som inte används på bränslefördelaren!! Så säger då Bosch att man kan göra!! Enligt Bosch så är k-jet en av de bättre insprutningar som finns för dom är enkla att trimma och håller bäst!! Ja har en bok som Ben Watson från Bosch har skrivit om hur man trimmar och modifierar sin Bosch insprutning!! Den går att köpa från Lafri books och den är på engelska!!
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Klart man kan köra K-jet, men att byta till EFI torde vara billiga hästar. K-jet vågen i sig stör flödet något förfärligt, så det borde inte vara någon omöjlighet att tjäna 20-30 hästar bara genom att konvertera med 20v spridarfästen till elektriska injektorer, elektronisk tändning och sen en riktig mappning.
20-ventilers coupen har ju 170 hästar orginal, och visserligen flödar den bättre "ur kartongen", men så mycket?
Varför satsade man inte på en Quattro från början så det skulle kännas meningsfullt att prova...
/Christian
20-ventilers coupen har ju 170 hästar orginal, och visserligen flödar den bättre "ur kartongen", men så mycket?
Varför satsade man inte på en Quattro från början så det skulle kännas meningsfullt att prova...

/Christian