phille_hbg skrev:spjällhuset skulle du nog kunna lägga i ett bad med thinner över natten så du får bort all smuts ifrån det. bara gnugga lite lätt med en liten borste (typ tandborste) när det legat en stund så försvinner en massa sot, avlagringar och skit. sen är det bara att olja upp delarna igen så är det som nytt
MVH Phille
Tack för det tipset =)
Har kört med lacknafta, men thinner funkar säkert bättre, ska köpa det imorgon!
phille_hbg skrev:spjällhuset skulle du nog kunna lägga i ett bad med thinner över natten så du får bort all smuts ifrån det. bara gnugga lite lätt med en liten borste (typ tandborste) när det legat en stund så försvinner en massa sot, avlagringar och skit. sen är det bara att olja upp delarna igen så är det som nytt
MVH Phille
Tack för det tipset =)
Har kört med lacknafta, men thinner funkar säkert bättre, ska köpa det imorgon!
jag vet inte hur lacknafta funkar tillsammans med gammalt sot och skit, men thinner har alltid fungerat ypperligt bra för mig och alla förgasare jag har rengjort. diesel är ju trevligt att rengöra med också, men bl.a. sot har en tendens att vara svårt att få bort med t.ex. diesel.
testa med thinner, funkar skitbra iaf!
förresten, biltemas thinner heter inte thinner. det heter förtunning och kostar inte många kronor/burk
Ska slipa lite, sen tvätta å blåsa rent, maskera å sen lacka =)
noooooo
Sen drog jag iväg till garaget, men klantj*vel som man är glömde ja ta med mig verktyg, men det vart lite gjort.
rev ur mattan ur 90´n
kunde inte plocka ur nå tack vare verktygen.. sen insåg jag även att jag lär röjja ur garaget.. blir lite grejjer av 3 bilar =P Så nästa gång blir det en vända till tippen, så om nån vill köpa delar, kolla i säljes annonsen här på forumet
rallytobbe skrev:
Om du menar kylarfläkten så va det 90n och inne coupen så va det gtns orginal system...... bara att skicka så ska jag försöka svara
Okej, det var kupéfläkten ja tänkte på.. försökte du med 90´ns? tänkte ja skulle försöka mig på att få in det
oki försökte en hel del med den oxå först men insåg att själva fläktmotorn va för stor ,hjulhuset va på tok ivägen skulle behöva flyttas fram en hel del isf,,