Nosliwes Projekt
Bilen blev inte lackad idag, slipgrunden hann inte torka riktigt.

En rosa bil. nya algrens modellen?

Dörren delvis ihopmonterad. klippsen som håller fast den nedre listen ville inte riktigt vara med efter 23år...

Rampen ska våtslipas och klarlackas en gång till när bilen ska klarlackas.
Fixarsmurfen skulle ju självklart vara med på en kant
Imorgon blir det slipning av slipgrunden och sen lack

En rosa bil. nya algrens modellen?

Dörren delvis ihopmonterad. klippsen som håller fast den nedre listen ville inte riktigt vara med efter 23år...

Rampen ska våtslipas och klarlackas en gång till när bilen ska klarlackas.
Fixarsmurfen skulle ju självklart vara med på en kant

Imorgon blir det slipning av slipgrunden och sen lack

haha tänkte väl att det var något lurt. du brukar ju svara när man skriver något till dig hehe. Tack så mycket
tänkte att det kunde vara snyggt med 2 sådanna också
nu ska jag ut och köra in bilen i garaget så försiktigt det bara går. vill inte ha den ute i fukten / kylan. är väl några grader varmare i garaget iaf. har sått och härdat i snart 12 timmar. så bör inte vara någon fara att flytta bilen.

- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Där ja nu är den lackad iaf , ser ju riktigt bra ut iaf plasten är ju inte det bästa man kan ha ioch med färgen släpper från ren plast när luften från sprutan så risken för att det blir färgflager blir riktigt stort men men det ser bra ut iaf
snart färdig

Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Nosliwe skrev:haha, jag har jobbat heltid vardagar och helger ända sen jag började för snart 2 månadersenca 10 till 22:30 varje dag.
Nä jag förstår vad du menar Kent, det släppte när jag tog bort maskeringen nu, men gick att blåsa bort lite försiktigt.
Tur att du väntade att maskera av tills det va riktigt torrt iaf annars hade det inte varit kul
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
var väl knappt den rullade igenom... öppnade förardörren i morse för att få upp huven o fylla på med spolarvättska, stängde den och sen när jag skulle åka så hörde jag bara hur en pinne rammlade ner i dörren när jag skulle öppna... fick klättra inn via passagerar sidan (likaså besiktningsgubben som såg ut att vara runt 60 år) sen när han provkörde så brast bränslereturen.... fick en 2a på en sliten bromslang på höger fram och ett längsgående bromsrör som det skavade pyttelite på (dom stod och diskuterade om det var någon fara eller inte).
Så jag har att göra. köpte alla rör och slangar idag.
(Kopierat ifrån garaget, skrev det igår)
Så jag har att göra. köpte alla rör och slangar idag.
(Kopierat ifrån garaget, skrev det igår)
Nu är bilen klar för besiktning, provkörde bilen och den gick skit + ingen tomgång. letade som fan och upptäckte att en tidigare lagad spricka i gummibäljen till insuget läckte, limmade igen skiten med ett riktigt kraftigt lim som blir som gummi när det härdat. alla rören gick lätt att byta och bilen går hur bra som hellst efter limmningen