Har testat att skifta hela insprutningshistorian med bränslefördelare, spridare osv.
Skiftat gasspjällhus mellan den renoverade spjället från 84 till ett från 86 som jag hade liggandes. Fick dock flytta över lägesspjällgivaren (microbrytaren) då det är 2stift kontakt på min.
Jag har plockat bort tomgångsmotorn och kört den separat med direkt drivning från batterier och den fungerar hur fint som helst. Drar och släpper som den ska.
Men ändå så har motorn rusat så fort man gasat den över 2000varv.
Och den rusar upp till ca 4500varv helt odresserat.

Chansade ikväll att byta ut slagen mellan anslutningen på insuget och tomgångsmotorn/vevhusventilation. Slangen jag hade över såg ut att vara i väldigt dåligt skick, gammal vulktejpslagningar osv.
Men vad händer?? Motorn blir mkt rappare och slutar att rusa.

Problemet nu är att jag inte har någon tomgång alls.
Tomgångsskruven i mässing som sitter på spjällhuset är inskruvat i botten.
Skruvar man ut den litegrann så börjar motorn att rusa då man gasar över 2000varv. Likaså om man skruvar lite på ställskruven som sitter på ställreglagen.
Så med andra ord. Det går inte att göra något åt tomgången utan att motorn rusar.
Finns det någon som har goda kunskaper inom K-Jet som kan säga vad det kan vara.?
En idé jag hade var att det var spjället som jag plockade isär och renoverade som spökade, kollar man riktigt noga så är det en liiiiten glipa luft runt spjällbrickorna som öppnar och stänger luftflödet.
Var stensäker på att det var boven i dramat. Men då jag kollade på spjällhuset från 85 som är helt orört så har den även en liten luftspalt runt den stora spjällbrickan om den är någon luftspalt runt den lilla är svårt att se p.ga. att ingrott smuts.
Hur som helst så sitter det renoverade spjället monterat på bilen nu.
Motorn är rapp och svarar på gasen men ingen tomgång alls.