
sport quattro replika. "shorty"
Tidningen Tuning.fi droppade ner i lådan i förgår så här såg den ut. tyver så kan ja inte finska.




A3 Postern på mitt upslaget

Så länkar vi till Rilles balla tolkning av quattron.





A3 Postern på mitt upslaget

Så länkar vi till Rilles balla tolkning av quattron.

Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Testade blästerskåpet ja inhandlade för en tid sen, funkade ganska fint tycker ja.

Ja fick mina spindlar för ett par dagar sen nu är dom färdig frästa.
Blästrade o lackade.

Inhandlade en generator på skroten som ja rev ner i monekyler den var helt slut i lagrena dom glappade 2 mm axialt.
släpringarna var inte så vackra heller.

Efter att gett rotorn lite kärlek är släpringarna som nya

Ja fick mina spindlar för ett par dagar sen nu är dom färdig frästa.
Blästrade o lackade.
Inhandlade en generator på skroten som ja rev ner i monekyler den var helt slut i lagrena dom glappade 2 mm axialt.
släpringarna var inte så vackra heller.
Efter att gett rotorn lite kärlek är släpringarna som nya

Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
för två dagar sen saknade min quattro.. Bakvagn drivaxlar knutar nav spindlar... (stått sån sen januari pg ombyggnad till grövre axlar knutar nav etc, fastnadedär pga felsvarvade nav. tog en stund o hitta nya nav.)
den saknade turbo ic mm.
igår skruvade ja ihop den, med ny turbo, nya axlar runt om, knutar, moddade spindlar, nya lager, mm
sen byttes det olja filter stift kammar justerades.

spindeln klar för montering med grövre nav o sort lager

ny axlel + spindel

sviktståls axel monterad..

kåpan till diffen har fått utag för olje kyl

lite olje leverans ramlade in i veckan.
Senare på kvällen spändes bilen upp på en rotortest, 46 svep senare slutade det med 630WHp

det hela slutade med 630WHp misständningarna satte stopp för mer mos
den saknade turbo ic mm.
igår skruvade ja ihop den, med ny turbo, nya axlar runt om, knutar, moddade spindlar, nya lager, mm
sen byttes det olja filter stift kammar justerades.

spindeln klar för montering med grövre nav o sort lager


ny axlel + spindel

sviktståls axel monterad..

kåpan till diffen har fått utag för olje kyl

lite olje leverans ramlade in i veckan.
Senare på kvällen spändes bilen upp på en rotortest, 46 svep senare slutade det med 630WHp

det hela slutade med 630WHp misständningarna satte stopp för mer mos
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
primiär blir på emmaboda den 19de maj. kan säga att den ritar rätt friskt nuEdis skrev:Härligt!!![]()
Då är det snart dags att köra lite på strippen igen! När är första körningen?
Den har ju en rätt maffig effektkurva, ser ut att mata på fint hela vägen

ja tror ja skulle kunna mata på till 9000rmp o effekten skulle stiga utan problem.
Tack,blueman83 skrev:Ser hur bra ut som helst.
Vad innebär sort lager.?
Ja har stoppat i frammlager bak i spindlarna ja fick fräsa upp spindlarna föratt få i dom sen sick ja ändra ofsettet på naven.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Tackar..
Det roliga e att det säkert fins 50 hk o hämta
byggde ett nytt fäste till det nya batteriet.

Bara plattan kvar.

Det roliga e att det säkert fins 50 hk o hämta

byggde ett nytt fäste till det nya batteriet.
Bara plattan kvar.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
långa huven är för lång, grillen ihpå med orig passar inte så bra ihop.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
har anmält mig till edps emmaboda, har endel kvar o fixa innan bilen är race reddy.

Ja gjorde ja en hjul inställning ja är inte nöjd med den, blev lite mkt camber bak 2grader måste modda fjäderbenen för att komma ner under 2 grader. Siktade på 1-1,5grader.

Sen har ja bytt fram diff och tvättat ur lådan från redlines shockprof. hela dagen gick nästan åt

Med denna diff skall den gå mkt bättre ut ur kurvona + rita 4 svarta.

Tillverkade lite abs givare till min bil.
Abs givarna kostar ca 2000-2500 st till quattron. istället köper man givare till a100 o moddar dom lite så spar man 1500-2000 per givare

så ett litet tips om man skall byta olja i sin låda o vill slippa o kladda med oljan, så kan man tillverka en egen växelådspåfyllare.
genom att tx köpa biltemas avfettningsspruta för 189:- så tar man bort själva munstyckett o bockar till röret som en krok sen är det bara o pumpa upp sprutan o hänga påfyllningsröret i hålet på lådan o låta det fullas sakta. Ja har extra utrustat min med en bilventil då slipper ja pumpa. Ja brukar trycka i 1,5-2bar säkerhets ventilen öppnar om man försöker trycka i mer.

Ja gjorde ja en hjul inställning ja är inte nöjd med den, blev lite mkt camber bak 2grader måste modda fjäderbenen för att komma ner under 2 grader. Siktade på 1-1,5grader.
Sen har ja bytt fram diff och tvättat ur lådan från redlines shockprof. hela dagen gick nästan åt
Med denna diff skall den gå mkt bättre ut ur kurvona + rita 4 svarta.
Tillverkade lite abs givare till min bil.
Abs givarna kostar ca 2000-2500 st till quattron. istället köper man givare till a100 o moddar dom lite så spar man 1500-2000 per givare

så ett litet tips om man skall byta olja i sin låda o vill slippa o kladda med oljan, så kan man tillverka en egen växelådspåfyllare.
genom att tx köpa biltemas avfettningsspruta för 189:- så tar man bort själva munstyckett o bockar till röret som en krok sen är det bara o pumpa upp sprutan o hänga påfyllningsröret i hålet på lådan o låta det fullas sakta. Ja har extra utrustat min med en bilventil då slipper ja pumpa. Ja brukar trycka i 1,5-2bar säkerhets ventilen öppnar om man försöker trycka i mer.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
körde ochså med eletrisk pump men den gick för fort o lådan han inte fyllas.
Diffen är en wavetrack, Den verkar funka redigt bra det lilla ja testat.
Diffen är en wavetrack, Den verkar funka redigt bra det lilla ja testat.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Igår på Edps i emmaboda körde ja nytt PB, käns som man kan köra lite bättre än så.
Det blev bara en repa för mig då ja blåste ut lite olja genom vevhusventen, sen blåryker det lite med.

Ja gjorde on kopmtest på platts o den var ok både varm o kall.

Här är litte bilder som Pelle tog





Det blev bara en repa för mig då ja blåste ut lite olja genom vevhusventen, sen blåryker det lite med.
Ja gjorde on kopmtest på platts o den var ok både varm o kall.
Här är litte bilder som Pelle tog





Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu