Slå en signal Magnus så ska du få alla "hemliga" glasmästar tips , det får gärna andra göra åxå som vill veta, det är inte svårt. Däremot börjar rutorna ta slut, så har man hela ska man va rädd om dem, och framför allt inte skrota donatorer med rutor som är hela i. Jag vet att ena sidans ( kommer inte ihåg villken) inte längre går att få tag i. När det är dags för mig att skrota ska jag försöka dokumentera hur man får ut alla rutor och lister hela.
Fredrik 070-2677236
Hade hoppats att få skrika YES! Idag men det blir ett mycket tveksamt nja! Fick ihop avgas systemet idag och efter lite efterjusteringar så sitter och låter det sjukt fint! Tog en liten sväng , kylarvätskan behövdes fyllas några gånger , enkelt att lösa! Sedan kom problemen med stort P. Oljetryckslampan tänds vid 2000+ varv, varför? Bakaxeln tuggar lite när man svänger skarpt i låga farter men det kanske ska va så? Sedan finns det ett litet glapp om man snurrar bakhjulen , då glappar det lite i drivknutarna , någon som vet vad man gör åt det eller om det är allvarligt? Eller kan det vara så enkelt att det bara är att koppla i och ur diffen några gånger och att den efter att ha stått så länge hamat i något mellanläge?
Polvände oljetrycksgivaren och då löste det ett problem, drog en lite runda på småvägar! Finns en del missljud men de ska nog kunna fixas, har bara vågat belasta upp till 4000 varv än så länge men den låter så jääkla gott!
Gott med lite natonaldagsfirande! Var på jobbet 05:30 i morse och har hunnit laga, tvätta och montera hanskfack och facket under ratten samt de små panelerna nere vid golvet. Nu hoppas jag bara att damaskerna blir klara idag med så börjar det se riktigt fint ut . Hanskfacket är lite klurigt när man själv inte plockat ner det och det var över 20 år sen sist!
BESIKTIGAD! 3 anmärkningar men ingen efterkontroll ! Tjohooo! Men det bästa va ändå besiktningsmannens lovord om bilen trotts att den läckte olja på hans flint och glasögon. Läckaget visade sig komma från ventilkåpspackningen så den är snart bytt. Kanske inte börjat läcka förrän på väg till besiktningen eftersom det var första gången jag vågat varva den lite rejält!
q-sovare skrev:BESIKTIGAD! 3 anmärkningar men ingen efterkontroll ! Tjohooo! Men det bästa va ändå besiktningsmannens lovord om bilen trotts att den läckte olja på hans flint och glasögon. Läckaget visade sig komma från ventilkåpspackningen så den är snart bytt. Kanske inte börjat läcka förrän på väg till besiktningen eftersom det var första gången jag vågat varva den lite rejält!
Man får ta å grartulera
alltid go känsla att besikta sin pärla!
Plockade bort ventilkåpan och kamremskåpan fick dem blästrade och ska på pulverlack i morgon, men det kanske är lika bra att byta alla remmar inkl. kamrem när man ändå har det mesta nerplockat. tänkte ju åka lite i den midsommarhelgen, men tror jag har fastnat totalt i förbättringsträsket. beställt nya mattor med fast de får jag visst vänta några veckor på.
Fått tillbaka kåporna från lack och fått dit ny ventilkåpspackning, fick fel först och en kompis som är bilmek kommenterade olje läckaget med - det är inte fråga om en 2:a på besiktningen utan frågan om eventuellt åtal om miljöbrott!
kåporna blev kanon och med nya insex på kamremskåpan blev det jätte frächt.
Fixat till egna textilmattor som ska kantsys och ev. broderas loggor på samt fått handbromsdamasken, nu väntar jag bara på vxlspaksdamasken
Oooops, smällt topplockspackningen mellan 3:an och 4:ans cylinder tog ett tag att fatta att det var den som var paj när den går mellan cylindrarna. När toppen ändå är ur lämnar jag in den på lite renovering. Men frågan är ska jag plana den och isf hur mycket? Och framför allt gör det något?
De va juh mindre kul att packningen gått.
Men ska du inte trimma(har inte läst alla inlägg så vet inte om du ska de) så plana bara så de blir fina ytor så lite som möjligt å sätt tillbaka det.
Har man grejor som lirar ihop kan man plana mycket!
På min är det planat 1.2mm å den går