kommer hem från jobbet
kommer hem från jobbet
Ja då har man kommit hem från en jobbig dag på jobbet och möts av detta precis vid lägenheten, ibland kan man undra hur folk lyckas.

- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
Ahh du meiner sau....
Inte för att vara besserwisser eller något.
Men jag tar död på myten innan den får fäste här på forumet..
Audi hette INTE DKW innan det bytte namn till Audi...
Om man ska säga att Audi hette något annat så var det Horch..
Men det är inte heller sanning...
En Kille vid namn August Horch skapade år 1899 ett eget bilmärke som han döpte till Horch. Men efter några år så startas lite rättsliga processer och det slutar med att August lämnar Horch och skapar sitt eget bilmärke som han denna gång döper till AUDI.. Horch betyder Lyssna på tyska och Audi betyder lyssna på Latin..
Ryktet om att Audi hete DKW innan de bytte namn till Audi borde härstamma från 1932 då Audi, Wanderer, Horch och DKW gick samman och bildade AutoUnion.. (Då kom också de 4 ringarna till).
Det borde ha varit fem ringar efter övertagandet av NSU 1969. Men det vart visst inte så..
Så Audi skapades av August Horch. Som innan han skapade Audi skapade bilmärket Horch... Så att Audi hette DKW är en myt..
http://www.audi.se/page_1007.shtml
Min fem cent...
Tycker bara om att döda myter om vårat kära bilmärke...
Stör mig på att en del företag säger Audi 80 GT till våra bilar också
Inte för att vara besserwisser eller något.
Men jag tar död på myten innan den får fäste här på forumet..
Audi hette INTE DKW innan det bytte namn till Audi...
Om man ska säga att Audi hette något annat så var det Horch..
Men det är inte heller sanning...
En Kille vid namn August Horch skapade år 1899 ett eget bilmärke som han döpte till Horch. Men efter några år så startas lite rättsliga processer och det slutar med att August lämnar Horch och skapar sitt eget bilmärke som han denna gång döper till AUDI.. Horch betyder Lyssna på tyska och Audi betyder lyssna på Latin..
Ryktet om att Audi hete DKW innan de bytte namn till Audi borde härstamma från 1932 då Audi, Wanderer, Horch och DKW gick samman och bildade AutoUnion.. (Då kom också de 4 ringarna till).
Det borde ha varit fem ringar efter övertagandet av NSU 1969. Men det vart visst inte så..
Så Audi skapades av August Horch. Som innan han skapade Audi skapade bilmärket Horch... Så att Audi hette DKW är en myt..
http://www.audi.se/page_1007.shtml
Min fem cent...

Tycker bara om att döda myter om vårat kära bilmärke...
Stör mig på att en del företag säger Audi 80 GT till våra bilar också

- Raven_LIII
- GT-fanatiker