Ný här

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker

Ný här

Inlägg av Henke_GT85 »

Tjena allesammans.. ville bara presentera mig själv. Henke karlsson, 18 år från borås, nybliven Coupe GT ägare (första bilen) *yes*
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

välkommen hit till gt träsket :D
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Mycket välkommen hit :D

Då är Ni minst två GT-ägare i Borås nu då *yes*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker

Inlägg av stork3n »

välkommen hit *yea*
Hinken
GT-diggare

Inlägg av Hinken »

Welcome :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Kontakt:

Välkommen!

Inlägg av Dompers »

Instämmer!! :)
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Välkommen hit, se till att inte missa träffen!

Bruzze
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Hej och välkommen hit :D

Rallytobbe
http://kent.lundin.dinstudio.se
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Ja.. jag ska ju inte vara sämmre..

Så Välkommen in.. *yes*
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker

Inlägg av Simpa »

Välkommen! I garaget skrev du att du behövde byta ut ljusrampen, om du menar couperampen bak, så finns det ju många här som är fenor på hur man ska göra för att få den som ny.
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker

Inlägg av Henke_GT85 »

hehe japp. jag fick hjälp direkt av (gt_87) får ta och ta tag i saken snart, har varit svårt nu under helgen så :wink:
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker

Inlägg av gt_87 »

klart att man hjälper en gt broder :D . du har väl inte missat att vi ska ha en träff nu i sommar. och tycker att du ska vara där med. jag tycker det iaf :)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker

Inlägg av bruzze »

Glöm inte att ta före- och efterbilder! Alltid intressant att se hur bra det blir.

Bruzze
Användarvisningsbild
GT-87
GT-tok

Inlägg av GT-87 »

Härligt med en Boråsare till här på sidan.
Renault Clio Sport tourer.
Peugeot 107 Griffe.
Fan vad jag saknar min GT!
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker

Inlägg av Henke_GT85 »

japp! :D
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare

Inlägg av Gt Mackan »

Välkommen hit. Den bilen som du har köpt har jag ägt, hoppas du får tur med den för det är en del att fixa med den. :D :D :D
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker

Inlägg av Henke_GT85 »

heh gör mig inte orolig nu för fanken :? vad är det som är pilligt med den då? jag tycker att den går jättefint. ingaproblem förutom vissa funktioner som inte är som det ska vara, men som funkar. och även att det är glapp eller nått i kombinstrumenten, så ibland funkar inte bränsle och kylar mätarna :) men det är bara att pilla på säkringen lite så börjar de funka igen hehe
Användarvisningsbild
Gt Mackan
GT-diggare

Inlägg av Gt Mackan »

Det var inte meningen att göra dig orolig, bilen är helt ok maskinellt, men jag tyckte det var för mkt att göra med den för att jag skulle va nöjd med skicket, så jag köpte mig en bil som var fin från början i stället. Det är ju hellack som gäller på den bilen du har köpt om man skall få den fin, och jag känner ingen lackerare som kan göra det billigt, så jag tyckte det var bättre att sälja den. Sen är det ju en del elfel på bilen som jag inte tyckte va så roliga tex elspeglarna funkade inte när jag hade den, samt att det var mkt egna kopplingar med sockrbitar samt kabelskor bakom instrumentpanelen. Men som sagt har man bara tid och är lite kunnig så är det säkert inga problem att fixa sånt. :lol: :lol: :lol:
Du kan få lite info vad jag gjorde med bilen när jag hade den.
Jag bytte Vattenpump kamrem samt sträckare, 2006 så det behöver du inte tänka på. Har även bytt stötdämparna bak, och fixat till larmet.

Har du några andra frågor så kan jag se om jag kan svara så gott jag kan. Har ändå synat bilen ganska noga under det året jag hade den.
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker

Inlägg av Henke_GT85 »

hehe ok.. ja det är en del el fel och skavanker lite här och var, men inga direkt stora., tycker inte jag ialla fall. fläktarna i interiören är inte hela allihop. och plastkåpan under huven som skyddar fläktintaget mot vatten och dylikt är trasigt.. sen lacken tycker jag inte är så himla dålig, det enda jag sett så här långt som är märkbart är på kjolarna, och sen så är det ju givetvis rost runt skärmkanterna osv.. men det bara en massa småpill. ja det är lite hemmagjorda saker på den det har jag märkt.. fläkt reglaget i panelen tex, där har de satt en lite strömbrytare som bara går att slå på och av, istället för de 4 olika lägen på fläkten (0 till 3) men får la se.. är ju som sagt ung och pigg, plus att jag gillar att pilla ibland med lite småsaker så det kommer nog bara bli bättre och så. *yes* sen finns det lite tillbehör som behöver bytas som inte direkt ser så bra ut.. tex vindrutetorkarna, golvmattor etc.. "coupe"-rampen ska jag fina till också.. det ser inte direkt kry ut :?
jag har nog sett dig föresten för någon vecka sen.. såg en röd gt coupe på viared. var vid viareds rondellen, och var på väg att åka på motorvägen mot borås, men jag åkte i motsvarande håll. men jag hejar till ifall jag får syn på dig igen :D det lär ju inte finnas så många GT coupe i borås så.
GpunktsTony
GT-intresserad

Inlägg av GpunktsTony »

Välkommen hit. Jag är ny här jag med. du prata på rondeller, jag hade ställ med min över halva varvet, den överstyr som bara den när man pressar den, sånt är kul!!! 8) prova det nångång.. det gäller ju att man har koll men den är väldigt följsam.
När det gäller elen på din bil så låter det som min bil, det är ingen ordning på kablar alls och man var tvungen att ha på helljus för att fönsterhissar, fläkt och tuta skulle fungera. Min kommer från en som också är med här :D :D :D

ha de gött
Skriv svar