idag har jag pillat på GT:n. Skulle sätta en vassare kam o allt gick bra till jag skulle starta den.. jag tyckte att jag satte allt på plats som det satt innan. men nu startar den inte.. markeringarna sitter rätt 0:an vid svänghjulet o punkten vid kamhjulet..
Vad roligt med ny vassare kamaxel. Vad blev det för kamaxel?
Bara kamaxeln du bytt? Ej haft lös spridare, spridarslangar?
Monterat vacuum slangar rätt?
Kontrollerat att bilen tänder och att den får bränsle?
Kontrollera detta om inget ovan verkar troligt.
Finns en vacum slang under gummi röret mellan insuget och bränslefördelaren som man brukar glömma sätta dit eller lossnar. Då dör motorn eller startar inte
jag har ju inte varit där o pillat så mycket vid dem slangarna.. men jag ska kolla närmare påå det i morgon.. Jag har ju bara haft av locket o vissa slangar o kablar som ligger över, o jag tyckte att jag satte allt på sin plats igen.. Det starta fint som alltid när jag körde in den..
Men jag har funderat på om det e det till fördelaren.. fördelaren drivs ju av kammen, ett drev sitter i enden av kammen som jag har satt fel kanske.. men det blir till o ha av skiten igen i morgon o kolla.. om det ser bra ut så e det ju bara till o sätta på den gammle kammen o kolla om den startar då.. Och startar den bra då så har jag snurriga problem..
Kapar tråden lite bara.. Skulle bara säga att jag såg din bil här i Hälsingborg idag/ikväll på streetet..
Är här nere på besök och de var kul o se en gt må jag säga
Det blev ingen trimkam för min del.. den passa men bilen går fan helt konstigt. Men den andre GT:n gick hur bra som hälst. Men det e kanske bara för att den andre motorn hade en annan motor kod..
Men det blev nya lyftare i alla fall..
Kontrolleraförst kamaxelns markeringen, mot vevaxelns markering.
För nolla tändningen (om tändningen är helt åt skogen). Vrid på hjulen med växel i eller nåt annat bra sätt för att få snurr på vevaxeln, tills kolv ett står i topp, sen är det bara att titta under fördelarlocket var den kommer att tända (ni förstår nog).
NSX skrev:Kontrolleraförst kamaxelns markeringen, mot vevaxelns markering.
För nolla tändningen (om tändningen är helt åt skogen). Vrid på hjulen med växel i eller nåt annat bra sätt för att få snurr på vevaxeln, tills kolv ett står i topp, sen är det bara att titta under fördelarlocket var den kommer att tända (ni förstår nog).
Markeringarna står helt rätt. den på svänghjulet, den på kammhjulet o rotorn e vid sin markering..
satte i den gammle exakt lika dant som trimkammen.. starta bumms o gick fint..
Hinken:
Hehe nä känner på mig att det inte e så lönt o försoka mot en Quattro.
ajV:
Jag har själv en HY motor. Men jag kan inte motor koden på den motorn som kammen kommer ifrån..
NSX skrev:Svårt att avgöra på bilden men jag gissar på att inte rotorn snurrar med trim kammen, pga olika drev på kamaxlarna.
Jag ställde dem brevid varandra o dem e identiska.(Tyckte jag) Kanske ska räkna dreven. Bara det att trimkammen har större "vippor" om man kan säga så (Dem som trycker på ventilerna)..
Ne, Jag missade nog det jag, Såg bara bilen
Körde ju en härk till Audi Avant ner dit, Min Gt står fortfarande inbäddad i ett garage och väntar på kärlek
Nä jag har inte pallat.. men när jag har skruvat litta i det så återkommer jag..
Jag ska kolla upp om det e några skillnader på kammarna.. och om där e skilnader så kommer jag ta reda på vad det var för motor kod o sälja kammen sen..
Humm.. Varit ute o skruvat o det roliga e att där inte e någon skillnad mer än att trimkammen lyfter mer.. Bilen går inte alls bra när den kammen är på.. Så den gammle e på IGEN.. *Suck* Men jag har ju en HY motor o kammen har ju suttit på en KL motor, så det e väl därför..
Så nu står jag här med en trimkam som suttit på en gt -84:a med KL motor.. Någon intreserad av den