Borra hål i luftburken?
Borra hål i luftburken?
Har hört att Audifemmorna behöver "andas" lite bättre än med originalgrejorna vad gäller t.ex. luftfilter.
Har sett att en del borrar hål i luftfilterburken och även kör med KN-filter.
Finns det några risker med detta?
Får motorn för mycket andning av det och suger motorn in en massa smuts?
Har sett att en del borrar hål i luftfilterburken och även kör med KN-filter.
Finns det några risker med detta?
Får motorn för mycket andning av det och suger motorn in en massa smuts?
jag har läst att det inte ska vara några problem utan det är som att sätta på sportluftfilter på vilken bil som, så jag gjorde såhär idag, Jag borrade 7 hål i min burk och nitade fast nät bakom, lät filtret sitta kvar, jag hann inte köra idag men jag startade motorn och gasa lite och kände att den sög in bra med luft i dom nya hålen, så jag tror att det gjorde susen.

//Dajjmen

//Dajjmen
man skall nog inte borra som på bilden då suger motorn varm luft.. o ges sämre effekt. gör ett stort hål i framm kant eller bygg ny filterbox
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
då blir det kannon.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Jag gjorde så här att jag svetsa ihopa en liten "låda" som passa perfekt i locket, så plocka bort burken helt.
Sen gjorde ja ett hål i lådan vid vipparmen till luftmassemätaren svetsa dit ett 3" rör sen på med ett filter där. Så det suger luft från grillen..

Sen gjorde ja ett hål i lådan vid vipparmen till luftmassemätaren svetsa dit ett 3" rör sen på med ett filter där. Så det suger luft från grillen..

Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Ja gjorde unje fär som gizmo men drog ner 4" röret längre ner o satte filtret där o gjorde ett scop så den tryckte in luften.
lät redigt gooooooot, de påpekade att ja låg en halv db från att bli svartflaggad på andestorp
lät redigt gooooooot, de påpekade att ja låg en halv db från att bli svartflaggad på andestorp

Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Japp.. O filtret e inte i samma färg,, ja vetstyggan skrev:Gizmo.. Du vet att din ventilkåpa e typ GRÖN va?

Jag ville köra på det gröna temat som e på mina mätare.. Jag tycker inte om o blanda massa färger så jag har hållt mig till grönt..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Kan du inta ta lite närmare bilder på ditt modd?Gizmo skrev:Japp.. O filtret e inte i samma färg,, ja vetstyggan skrev:Gizmo.. Du vet att din ventilkåpa e typ GRÖN va?
Jag ville köra på det gröna temat som e på mina mätare.. Jag tycker inte om o blanda massa färger så jag har hållt mig till grönt..
jo visst kan jag det.. Kan fixa det i morgon om jag hittar kameran..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Här finns lite mera info samt lite bilder på min mod på sida 2.
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1313
Bruzze
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1313
Bruzze
Är det nån som har ett bra tips på hur mna får bort luftfiltret utan att ha sönder det?
när ja höll på mkt med 90 coupén så blir man ju baraarg för att de e så trångt.. Har ni nån bra och skonsam lösning på att ta bort allt det där för att kunna ta bort den undre delen av burken... jag vet hur man gör då ja bytt motor 4 ggr, men tänkte om ni har metod an aldrig tänkt på.. olika infallsviklar på det hela

när ja höll på mkt med 90 coupén så blir man ju baraarg för att de e så trångt.. Har ni nån bra och skonsam lösning på att ta bort allt det där för att kunna ta bort den undre delen av burken... jag vet hur man gör då ja bytt motor 4 ggr, men tänkte om ni har metod an aldrig tänkt på.. olika infallsviklar på det hela

men då björn!
Hehe, det står jue faktiskt att det finns 2 alternativ utefter va folk här gjort
Antingen så kan man borra Hål & dra ett rör till fronten så den suger kall luften från fronten lr så drar du ett rör från luftburken snett neråt & gör en "tratt" som samlar & trycker in kallluft från nedre delen av fronten.. 

