Extractor grenrör

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Spikey
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: fre okt 29, 2004 12:11
Ort: Enk

Extractor grenrör

Inlägg av Spikey »

E det nån som vet vart man kan få tag på ett extractor grenrör????!!!

Finns det att få tag på i Sverige eller måste jag ringa Tyskland för att få tag på ett???!

//Alexander
Användarvisningsbild
black_driver
GT-diggare
Inlägg: 75
Blev medlem: tis okt 12, 2004 16:13
Ort: H
Kontakt:

Inlägg av black_driver »

jag har åxå kollat efter ett exrör men hittar int nått... :oops:


är tacksam om nån vill ge ett tipps *yes*
spax
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: tor nov 11, 2004 13:30

Inlägg av spax »

jag vill osså ha ett :)
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Hmm,

Om någon verkligen hittar ett kan vi göra ett gruppköp och kanske få lite rabbatt... Eller är intresset så stort att vi ska låta någon bygga åt oss? ::

/Christian
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Jag e åsså nyfiken på ett extractor rör te min... ska se om man hittar nått...
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

fattar ni inte att vi kan importera nuförtiden, tyskland har garanterat!
Svartlock
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: tis mar 22, 2005 23:02
Ort: Furulund
Kontakt:

Inlägg av Svartlock »

Sölve har byggt förr ivarjfefall

www.stahlmotor.se


Annars funkar det väl rätt bra att ta det tyska röret till 80 quattro 83-84?
Jag har några sånna men vet inte vad det ger riktigt.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Vad är det för skillnad på de tyska grenrören? Flyttar man fästet till avgassystemet om man byter?

Fredrik
GT coupé -85
Svartlock
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: tis mar 22, 2005 23:02
Ort: Furulund
Kontakt:

Inlägg av Svartlock »

Dr_pepper skrev:Vad är det för skillnad på de tyska grenrören? Flyttar man fästet till avgassystemet om man byter?

Fredrik
GT coupé -85
Det är tre rör istället för 2 ner till främre röret.
och främre röret är oxå 3 rör.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Svartlock skrev:
Dr_pepper skrev:Vad är det för skillnad på de tyska grenrören? Flyttar man fästet till avgassystemet om man byter?

Fredrik
GT coupé -85
Det är tre rör istället för 2 ner till främre röret.
och främre röret är oxå 3 rör.
Okej, bara så att jag är med, nu har jag 5-2-1 men det tyska blir 5-3-1? Man behöver alltså ett nytt främre rör oxå då? Eller missförstod jag dig?
Du visste inte vad detta gav... men märker man någon tydlig skillnad på varvtalet?

Fredrik
GT coupé -85
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

det märks mer om du har trimmat motorn lite.. men om du bara sak sätta dit ett extraktor så gör det inte så mycket... kanske lite mer varv villig det bilrf bättre flöde genom agat.. mne du mäste du göra ett nytt aga me gör typ nada med orginal.. gör ett eget 2,5 tum rör och två simons dämpare så blir det finnt

lillen
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

<:gt 2.2l:>lillen skrev:det märks mer om du har trimmat motorn lite.. men om du bara sak sätta dit ett extraktor så gör det inte så mycket... kanske lite mer varv villig det bilrf bättre flöde genom agat.. mne du mäste du göra ett nytt aga me gör typ nada med orginal.. gör ett eget 2,5 tum rör och två simons dämpare så blir det finnt

lillen

Jag har redan Simons, tror det är hela vägen, 2,5", låter fint bara det!
Sedan vet jag inte alls vad som är gjort med den, förra ägaren sa bara att toppen var renoverad av ägaren före honom. Kan ju misstänka att den är planad och kanske portad då. Det skulle ju inte jag struntat i iaf!
Men extraktor-rör och ta bort strypningen i insuget, om den är kvar, det skulle göra susen det! :D
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

det blir nog bra med att dra pluggen och extraktor.. men kom ihåg du måste ställa tänningen om du sak dra pluggen.. ställa han på 10 grader kan måste mixa lite med bränsle luft blaningen
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok
Inlägg: 115
Blev medlem: sön mar 06, 2005 19:48
Ort: k

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

jag sak nog göra mitt egna hemma gjorde extraktor sennare när jag får tid och han fixxat klart bilen helt .. då blir 5-3-1 rör... efter bes. så ska jag göra ett välldigt fint abga på den,, jag hjar tänkt en hel da på de (har en vis mani om finns motorljud).. jag sak gör som på en SPQ,, allså dra ut ett ovalt rör framför v bak hjul... göra 2,5 tum från första röret och en ful flow simons dämpare och ett hämma gjort ovalt rör,, ej svårt att göra. bara svetsen är igång så kan man fixa det lätt(det ändröret kostar MULTUM, hjar hitt för ca. 700 kr :? )
Skriv svar