Extractor grenrör
Extractor grenrör
E det nån som vet vart man kan få tag på ett extractor grenrör????!!!
Finns det att få tag på i Sverige eller måste jag ringa Tyskland för att få tag på ett???!
//Alexander
Finns det att få tag på i Sverige eller måste jag ringa Tyskland för att få tag på ett???!
//Alexander
- black_driver
- GT-diggare
- Kontakt:
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Kontakt:
- Raven_LIII
- GT-fanatiker
-
- GT-tok
Sölve har byggt förr ivarjfefall
www.stahlmotor.se
Annars funkar det väl rätt bra att ta det tyska röret till 80 quattro 83-84?
Jag har några sånna men vet inte vad det ger riktigt.
www.stahlmotor.se
Annars funkar det väl rätt bra att ta det tyska röret till 80 quattro 83-84?
Jag har några sånna men vet inte vad det ger riktigt.
Okej, bara så att jag är med, nu har jag 5-2-1 men det tyska blir 5-3-1? Man behöver alltså ett nytt främre rör oxå då? Eller missförstod jag dig?Svartlock skrev:Det är tre rör istället för 2 ner till främre röret.Dr_pepper skrev:Vad är det för skillnad på de tyska grenrören? Flyttar man fästet till avgassystemet om man byter?
Fredrik
GT coupé -85
och främre röret är oxå 3 rör.
Du visste inte vad detta gav... men märker man någon tydlig skillnad på varvtalet?
Fredrik
GT coupé -85
-
- GT-tok
det märks mer om du har trimmat motorn lite.. men om du bara sak sätta dit ett extraktor så gör det inte så mycket... kanske lite mer varv villig det bilrf bättre flöde genom agat.. mne du mäste du göra ett nytt aga me gör typ nada med orginal.. gör ett eget 2,5 tum rör och två simons dämpare så blir det finnt
lillen
lillen
<:gt 2.2l:>lillen skrev:det märks mer om du har trimmat motorn lite.. men om du bara sak sätta dit ett extraktor så gör det inte så mycket... kanske lite mer varv villig det bilrf bättre flöde genom agat.. mne du mäste du göra ett nytt aga me gör typ nada med orginal.. gör ett eget 2,5 tum rör och två simons dämpare så blir det finnt
lillen
Jag har redan Simons, tror det är hela vägen, 2,5", låter fint bara det!
Sedan vet jag inte alls vad som är gjort med den, förra ägaren sa bara att toppen var renoverad av ägaren före honom. Kan ju misstänka att den är planad och kanske portad då. Det skulle ju inte jag struntat i iaf!
Men extraktor-rör och ta bort strypningen i insuget, om den är kvar, det skulle göra susen det!

-
- GT-tok
-
- GT-tok
jag sak nog göra mitt egna hemma gjorde extraktor sennare när jag får tid och han fixxat klart bilen helt .. då blir 5-3-1 rör... efter bes. så ska jag göra ett välldigt fint abga på den,, jag hjar tänkt en hel da på de (har en vis mani om finns motorljud).. jag sak gör som på en SPQ,, allså dra ut ett ovalt rör framför v bak hjul... göra 2,5 tum från första röret och en ful flow simons dämpare och ett hämma gjort ovalt rör,, ej svårt att göra. bara svetsen är igång så kan man fixa det lätt(det ändröret kostar MULTUM, hjar hitt för ca. 700 kr
)